Här har vi samlat vanligt förekommande frågor som vi på Annorlunda får. Hittar du inte din fråga är du välkommen att kontakta oss via mail eller telefon.
Vad är det som är så annorlunda med Annorlunda catering?
För snart 30 år sedan startade vi Stockholms första vegetariska restaurang, Restaurang Annorlunda. Vi hade en helt vegetarisk meny, vilket var väldigt annorlunda då. Namnet har bitit sig fast, liksom kaninen – och vi gillar dem!
Idag är vi Annorlunda på grund av vår strävan att alltid lika i framkant med högsta kvalité och en svårslagen erfarenhet inom branschen.
Hur gör jag när jag vill beställa av er?
För att beställa kan du göra något av nedanstående:
- Fylla i frågeformuläret nedan
- Mejla till [email protected]
- Ringa till 08-661 37 64
Hur lång tid innan leveransen måste man beställa?
Din beställning måste göras senast tre hela arbetsdagar före ditt arrangemang. Större beställningar och fester bör göras cirka 10 arbetsdagar före leverans. Vi rekommenderar dock att vara ute i så god till som möjligt.
Om jag vill göra ändringar i min beställning, hur gör jag då?
Alla ändringar måste vara oss tillhanda senast tre hela arbetsdagar före leverans och vid större arrangemang cirka 10 arbetsdagar före. Om ändringar skulle dyka upp senare kan vi inte garantera att de går att lösa men vi gör alltid vad vi kan. Glöm inte bort vegetarianer eller annan specialkost såsom gluten- eller laktosfria alternativ.
Vad kostar maten?
Vi har mat i alla prisklasser. Priserna på hemsidan är per person och exklusive moms (12%). Om man önskar leverans tillkommer en leveranskostnad.
Hur många portioner kan jag beställa?
Med rätt planering är vi stolta över att inte ha någon övre gräns på hur många portioner ni kan beställa. Dock är minimumantalet 10 portioner per maträtt.
Kan ni hjälpa till med servering?
Vi har kunnig serveringspersonal som kan bokas till ditt evenemang. Vi kan även bistå med kockar, projektledare, arbetsledare, barpersonal, DJ och annan underhållning.
Kan man provsmaka ur menyn?
Tyvärr är detta inte möjligt för mindre beställningar då viss mat kräver dagar av förberedning. Vid större evenemang bokar vi in ett möte för provsmakning om så önskas.
Kan man få maten levererad?
Vi levererar runt om i hela Stockholm. Om inte annat önskas levereras varm mat i värmebox och allting är upplagt på porslin. Leveransavgiften varierar beroende på avstånd och tillgänglighet.
Vad kostar leveransen?
Nuvarande debitering för leverans inom Stockholms tullar är som ett exempel:
- Vardagar innan klockan 18.00, 595 kronor, exklusive moms. Efter 18.00 tillkommer 250,-/timme exkl. moms. Lördagar och röda dagar kostar leverans 745,- exkl. moms. Hämtning av returer sker nästkommande vardag efter er beställning och kostar 200,- exkl.moms.
Avgiften ökar beroende på geografiskt avstånd, tid på dygnet och vilken dag det rör sig om. Vi offererar de priser som gäller för just dig när du gör din beställning. Returerna hämtas alltid följande vardag.
Föredrar ni att hämta beställningen själva är ni varmt välkomna att göra det på Jungfrugatan 19. Returerna lämnar ni tillbaka nästkommande vardag.
Hur kommer maten upplagd?
Maten kommer upplagd på fat och i skålar. Varm mat levereras varm i värmebox. Om annat önskas ordnar vi det.
Ingår tallrikar och bestick?
Tallrikar och bestick ingår inte. Det porslin som ingår är det som maten är upplagd på vid leverans. Om ytterligare porslin önskas går det bra att hyra det extra. Vi kan även ordna övrigt hyrgods som stolar, bord, dekor, barer och mycket mer.
Kan man boka er personal under en timme för uppdukning?
Vi hjälper gärna till att duka upp, men minimidebitering för vår personal är fyra timmar.
När kommer maten som jag beställt av er?
Maten kommer efter överenskommelse. Om er beställning innehåller varm mat rekomenderar vi leverans ca. 30 minuter till en timme innan förtäring. Alla leveranstider är med reservation för viss trafikförsening.