Planering

Innan vi kan sätta igång med planeringen behöver vi din hjälp med ett par saker:

  1. Vi vill givetvis veta varför du ska ha fest! Är det en firmafest, bröllop, födelsedagskalas, en välkommen-hem-tillställning? Det finns alltid skäl till att anordna ett event. Det behöver inte alltid vara högtidligt, men oavsett orsak eller storlek på ditt event så börjar din festresa just här!
  2. Den naturliga följden i festplaneringen är för vem, hur och när eventet ska ske? Vem vill du bjuda och hur många kan de tänkas bli? Vilken inriktning ska eventet ha? Ska det vara en temafest, cocktailmingel, picknick eller en trerätters middag? Vilket datum och tid passar bäst för dem du tänkt att bjuda? Tänk på att vara ute i god tid om du vill boka en festlokal.
  3. Att sätta upp en budget för eventet är ett bra sätt att kontrollera vad man tycker att man har råd med och vill lägga pengarna på. Det bästa med Annorlunda är att vi är bra på att specificera våra offerter, vilket gör det möjligt för dig som kund att se alla detaljer.
  4. När du vet vilken typ av fest du ska ha, var och när den kommer att ske samt vilken budget du har är det dags att bestämma menyn. Låt kreativiteten flöda, tänkt på årstiden och framförallt att det faktiskt finns en tanke bakom festen – orsaken till varför du har den.
  5. När du väljer Annorlunda ser vi till att alla din idéer och tankar blir verklighet. Det enda du behöver göra är att berätta för oss vad du önskar. Vi kommer gärna med förslag på tema eller dekor för att skapa den rätta inramningen, dessutom har vi lokaler och tält som passar för en mängd olika typer av arrangemang.
  6. Glöm inte heller bort inbjudningskorten, mixen av gäster, att vara tydlig om det är en temafest med speciell klädsel och vad som serveras så att dina gäster inte är mätta när de kommer eller hungriga när de går därifrån.

Svårare än så är det inte!

För eventplanering ingår två timmars kostnadsfri rådgivning och sedan depiteras rådgivningen utöver dessa timmar med 500,-/timme.

Leverans

Givetvis har vi på Annorlunda våra egna chaufförer och lastbilar som tar maten säkert till festen. Vi levererar mot en mindre leveransavgift. Avgiften varierar beroende på tidpunkt och avstånd.

Nuvarande debitering för leverans inom Stockholms tullar är som ett exempel:

  • Vardagar innan klockan 18.00, 495 kronor, exklusive moms. Efter 18.00 tillkommer 250,-/timme exkl. moms. Lördagar och röda dagar kostar leverans 745,- exkl. moms. Hämtning av returer sker nästkommande vardag efter er beställning och kostar 200,- exkl.moms.

Avgiften ökar beroende på geografiskt avstånd, tid på dygnet och vilken dag det rör sig om. Vi offererar de priser som gäller för just dig när du gör din beställning. Returerna hämtas alltid följande vardag.

Föredrar ni att hämta beställningen själva är ni varmt välkomna att göra det på Jungfrugatan 19. Returerna lämnar ni tillbaka nästkommande vardag.

Annorlunda prioriterar miljöarbetet!

Sedan hösten 2008 är vi med i Stockholms stads Klimatpakt.
Klimatpakten består av ett antal företag i Stockholmstrakten som alla har som ambition att minska sina utsläpp med 10% eller mer.

Annorlunda transporterar mycket gods och varor med egna transportbilar. För att värna om miljön har vi börjat använda ett bränsleadditiv som heter EuroAd till samtliga företagsbilar. EuroAd är 100% vegetabiliskt, 100% giftfritt och 100% nedbrytbart.

Med hjälp av EuroAd kommer vi minska utsläppen av fossilt CO2 med c:a 10% och utsläppen av kolpartiklar med c:a 80%.

Serveringspersonal

Behöver du hjälp med servering eller uppdukning? Vi har vår egen serveringspersonal som är behjälpliga med allt inom festens ramar!

Vi har en kärna av mycket erfarna arbetsledare och serveringspersonal som har jobbat med oss i upp till 20 år. Några av dem har andra arbeten och jobbar hos oss extra då och då för omväxlings skull, andra är fast anställda och blir för våra kunder ett välbekant ansikte utåt. Förutom serveringspersonal kan vi även ordna DJ, artister och den personal som festen kräver.

Priser

Personal kan du hyra av oss i samband med matbeställning, dessvärre kan du inte enbart hyra serveringspersonal av oss.

  • Rådgivning vid eventplanering – 2 timmar gratis, övrig tid depiteras med 500,-/timme
  • Projektledare – möten, planering m.m: 550 ,-/timme
  • Projektledare/koordinator på fältet: 700 ,-/timme
  • Arbetsledare: från 450 ,-/timme
  • Kock/bartender: från 400 ,-/timme
  • Serverings- buffé- och barpersonal: 320 ,-/timme
  • Roddare, garderobspersonal: 320 ,-/timme
  • Ordningsvakt-behörig: från 700 ,-/timme

OB-tillägg

Vardagar efter 20.00, lördagar efter 16.00, söndagar och helgdagar hela dagen. Tillägg: 50 kr/timme

Bra att veta

  • Minimumdebitering för Annorlundas personal är 4 timmar
  • Personaltiden räknas från avgång till återkomst i vårt kök på Jungfrugatan 19
  • Avbokning av personal måste göras minst 5 arbetsdagar före festen/arrangemanget
  • Moms tillkommer på priset
  • Alla priser är inklusive sociala kostnader
  • Alla våra medarbetare är olycksfallsförsäkrade

Företagsevent

Företagsevent kan vara allt från en klassisk konferens till en nytänkande företagskickoff! En firmafest då och då brukar även bidra till en bra stämning på jobbet. Vi på Annorlunda Event & Catering kan hjälpa er att planera och genomföra alla dessa olika typer av events med kollegorna, för att inte glömma kunder och leverantörer!

Kick-off är ett perfekt sätt att dra igång tillexempel efter en längre ledighet. Vi kan hjälpa till att planera roliga aktiviteter under dagen och sedan leverera en matupplevelse på kvällen! Allt planeras självklart efter era önskemål och det finns oäntligt med upplägg för en lyckad företagskick-off.

Konferens är ett ord med olika innebörd för olika företag. Vi har ordnat allt från enorma till mindre och familjärare konferenser. Vi har många olika lokaler; som Valvet, Kolskjulet, Strandvägskajen 20 eller Magasin9, som alla passar bra för konferensen. Oavsett om ni vill ha en lunchkonferens eller en middagskonferens ordnar vi allt ni behöver från lokal till teknik och självklart mat och dryck.

Kundevent är många gånger ett sätt att uppmuntra långa affärsrelationer och en kundlojalitet som uppskattas av båda parter. Att exempelvis bjuda in till mingel på kontoret är ett perfekt sätt att visa uppskattning till viktiga parter inom en verksamhet!

Företagsfest! Här är det enbart fantasin som sätter gränserna. Temafester, lugna middagar, stora artister eller ett enklare företagsmingel! Alla varianter hjälper till att skapa en gemenskap på företaget vilket bidrar till ökad trivsel och ny energi.

Oavsett vad ni vill hitta på med era kollegor och/eller kunder och leverantörer så kan vi hjälpa till att planera lyckade events! Kontakta oss med era visioner så utvecklar vi dem tillsammans.

Bröllop

För många är bröllopet en av de absolut största dagarna i livet. Vi vill gärna vara med och förverkliga denna dag, och låta er tänka på annat än praktiska detaljer. Våra smaker finner ni i vår meny. Har ni egna förslag på favoritförrätt eller bästa tilltugg ordnar vi givetvis det också. För oss är det viktigt att er personliga prägel lyser igenom!

Bröllop med catering

Annorlunda hjälper er givetvis med maten, men vi kan även ordna med festlokal, personal, dekor, bröllopstårta och musik. Ni väljer själva vilka delar ni behöver vår hjälp med. Våra offerter är alltid utförliga, det innebär att ni lätt kan se vad som kostar vad och därefter korrigera. Från vår meny kan ni välja färdigkomponerade bröllopsmenyer eller komma med egna förslag som förstärker att det är just er dag det handlar om. Vi har även festlokaler som passar för bröllop, exempelvis Ekebyhovs slott på Ekerö, Valvet på Skeppsholmen och Kolskjulet på Kastellholmen. Vill ni flytta ut bröllopet i det gröna har vi tält för uthyrning.

Vi underlättar ditt bröllop

Att möblera, duka upp och ordna med blomsterarrangemang tar vi mer än gärna hand om. Runda bord, traditionella dukningar eller en mix av båda? Vi kommer gärna med förslag på hur ni skulle kunna göra i den aktuella lokalen. Vår personal är erfaren och rutinerad, vi har såväl serveringspersonal som kockar och barpersonal.

Bröllopsmenyer >>

Vår bröllopssida >>

Jul

Låt oss hjälpa till att sprida julkänsla på företaget, hemma eller i våra lokaler! Hör av dig till oss så planerar vi tillsammans efter era önskemål.

Julfest

Boka både lokal och catering för din julfest i Stockholm. Vi har lokaler för alla typer av event, från en större julfest med jobbet till det mindre minglet med släkten. Med årets juletider erbjuder vi tre olika koncept i våra lokaler Valvet och Kolskjulet. Välj vår klassiska julbuffé, en trerättersmiddag eller en fondue-afton. Utefter ert val skapar vi en stämningsfull miljö och en garanterat härlig kväll från början till slut. Välj en Annorlunda julfest i år!

Julbord

Varför inte boka ett Annorlunda julbord i år? Mat är vad vi har jobbat med längst och varje år tar vi fram ny spännande julmat för alla tillfällen. Duka upp ett klassiskt julbord eller varför inte ett med skaldjur?

Julmeny

 

Påsk

Vi har påskmat för alla tillfällen. Duka vackert i glada färger och bjud vänner eller kollegor på en påskmåltid. Arrangera påskris och påskliljor och njut av att våren är på väg!

Vi levererar påskmat från den 14 mars till den 4 april.

Påskmeny >>

Student

Det är något visst med att ta studenten! Bjud in släkt och vänner och fira denna stora dag med tilltugg i trädgården eller varför inte fest in på småtimmarna? Vi på Annorlunda ordnar allt till studentmottagningen så att du kan delta till fullo vid ditt barns stora dag!

Studentmeny >>

Gör en förfrågan Vi återkommer inom 24 timmar (mån-fre)


Vilka tjänster behöver ni?
Catering
Hyra lokal
Personal
  • Bifoga dina sparade favoriter*