Vår mat

Maten levereras färdig att ställa fram direkt på bordet

All vår mat kommer upplagd på fat och i skålar, färdig att ställa fram direkt på bordet. Varma rätter levereras i värmeboxar som enkelt pluggas in i ett vanligt vägguttag för att bibehålla värmen.

Vi kan även leverera maten kall om ni vill värma den själva. Vi ordnar givetvis vegetarisk mat eller specialmat för de personer som har allergier, etc.

Vi har självklart möjlighet att komponera menyer med mat och dryck helt efter ert tycke och smak. Minimum antal av varje enskild rätt är 10 portioner och i priserna ingår planeringsträffar på ordinarie arbetstider. För eventplanering ingår två timmars kostnadsfri rådgivning och sedan depiteras rådgivningen utöver dessa timmar med 500,-/timme.

Om du eller någon/några av dina gäster är allergiska: Glöm inte att tydligt informera oss om vilka livsmedel som ska uteslutas ur din beställning, alternativs vilka livsmedel som ska uteslutas ur den specielkost vi skickar med. Vi ordnar specialkost liknande orginalmenyn eller efter era önskemål!

Meny>>

Porslin, glas, bord & stolar

Förutom att beställa catering kan du även hyra porslin, bord, stolar, dukar etc. till festen eller middagen. Praktiskt och bekvämt och man slipper disken dagen efter!

Välj om du vill ha porslinet och övrigt gods levererat till dig samma dag som tillställningen eller dagen innan. Liksom skålarna och fatan från maten hämtas hyrgods nästkommande vardag i överenskommelse med dig som kund. Leveransavgiften för hyrgodset varierar beroende på geografiskt avstånd och tillgänglighet.

Inget av det ni hyr behöver sedan diskas! Det är enbart att ställa direkt ner i sina respektive emballage.

Bardiskar och Möbler

Vi har även barmiljöer, tält, lougemöbler och annan utrustning. Detaljer som ramar in festen lite extra.

Serveringspersonal

Behöver du hjälp med servering eller uppdukning? Vi har vår egen serveringspersonal som är behjälpliga med allt inom festens ramar!

Vi har en kärna av mycket erfarna arbetsledare och serveringspersonal som har jobbat med oss i upp till 20 år. Några av dem har andra arbeten och jobbar hos oss extra då och då för omväxlings skull, andra är fast anställda och blir för våra kunder ett välbekant ansikte utåt. Förutom serveringspersonal kan vi även ordna DJ, artister och samtlig övrig personal som festen kräver.

Priser

Personal kan du hyra av oss i samband med matbeställning, dessvärre kan du inte enbart hyra serveringspersonal av oss.

  • Rådgivning vid eventplanering – 2 timmar gratis, övrig tid depiteras med 500,-/timme
  • Projektledare – möten, planering m.m: 550 ,-/timme
  • Projektledare/koordinator på fältet: 700 ,-/timme
  • Arbetsledare: från 450 ,-/timme
  • Kock/bartender: från 400 ,-/timme
  • Serverings- buffé- och barpersonal: 320 ,-/timme
  • Roddare, garderobspersonal: 320 ,-/timme
  • Ordningsvakt-behörig: från 700 ,-/timme

OB-tillägg

Vardagar efter 20.00, lördagar efter 16.00, söndagar och helgdagar hela dagen. Tillägg: 50 kr/timme

Bra att veta

  • Minimumdebitering för Annorlundas personal är 4 timmar
  • Personaltiden räknas från avgång till återkomst i vårt kök på Jungfrugatan 19
  • Avbokning av personal måste göras minst 5 arbetsdagar före festen/arrangemanget
  • Moms tillkommer på priset
  • Alla priser är inklusive sociala kostnader
  • Alla våra medarbetare är olycksfallsförsäkrade

Förkommet gods

Trasigt eller skadat gods debiteras extra utifrån gällande prislista. Var därför noggranna med att packa tillbaka allt i sina rätta emballage.

Leverans av maten

Givetvis har vi på Annorlunda våra egna chaufförer och lastbilar som tar maten säkert till festen. Vi levererar mot en leveransavgift i hela Storstockholm. Avgiften varierar beroende på tidpunkt och avstånd.

Nuvarande debitering för leverans inom Stockholms tullar, under vardagar och innan klockan 18.00 är 495,-. Efter klockan 18.00 tillkommer 250,-/timme. Lördagar samt röda dagar är leveranskostnaden 745,-. Returerna hämtas nästkommande vardag till en kostnad av 200,-. Samtliga priser är exklusive moms.

Därefter ökar avgiften beroende på geografiskt avstånd, tid på dygnet och vilken dag det rör sig om. Vi offererar de priser som gäller för just dig när du gör din beställning. Returerna hämtas alltid följande vardag.

Föredrar ni att hämta beställningen själva är ni varmt välkomna att göra det på Jungfrugatan 19. Returerna lämnar ni tillbaka nästkommande vardag.

Annorlunda prioriterar miljöarbetet!

Sedan hösten 2008 är vi med i Stockholms stads Klimatpakt.
Klimatpakten består av ett antal företag i Stockholmstrakten som alla har som ambition att minska sina utsläpp med 10% eller mer.

Annorlunda transporterar mycket gods och varor med egna transportbilar. För att värna om miljön har vi börjat använda ett bränsleadditiv som heter EuroAd till samtliga företagsbilar. EuroAd är 100% vegetabiliskt, 100% giftfritt och 100% nedbrytbart.

Med hjälp av EuroAd kommer vi minska utsläppen av fossilt CO2 med c:a 10% och utsläppen av kolpartiklar med c:a 80%.

Drycken

Till de flesta av våra festlokaler kan ni ta med er egen inköpta dryck. Mot en hanteringskostnad kan vi hjälpa er att transportera och kyla den och sedan ta hand om tomglas. Alternativt att vi köper in den dryck som behövs. Oavsett hjälper vi gärna till med val av dryck och uppskattning av mängd som kommer att gå åt!

Ta med er egen dryck

Ni kan välja att själva ta med egen dryck direkt till festen.

Annorlunda hanterar

Vi hjälper till med kylning, transport och hantering av tomglas. Hanteringsavgiften varierar beroende på omfattning och volym.

Tillstånd

Tillstånd kan erfordras i olika sammanhang, tillexempel om ni väljer att bjuda på all dryck till middagen men sedan har en kontantbar efteråt. En motsvarande bar med vinstintresse där gästerna betalar själva kräver således ett tillstånd från tillståndsmyndigheten.

Fler tjänster

Vi hjälper gärna till med alla tänkbara tillbehör till just er tillställning!

Vi har tillexempel möjlighet att ordna:

  • blommor, ljus och annan bordsdekoration
  • dekor, tyger, bardiskar, loungemöbler, med mera
  • musik och DJ
  • inbjudningar, placerings- och menykort
  • is och bartillbehör
  • tält

Hyr även festlokal

Hyr våra festlokaler i Stockholm! Vi har festlokaler som passar alla typer av tillställningar, så väl den stora festen, konferensen eller mässan som den lilla mer intima. Magasin 9 i Frihamnen, Konserthuset i city, Valvet på Skeppsholmen, Kolskjulet på Kastellholmen och många fler.

Att hyra festlokal

Var ute i god tid för att vara säker på att få just den lokal du vill ha! Många lokaler är uppbokade långt i förväg, även om det finns möjlighet att hyra med kort varsel också. Och man ska inte glömma bort möjligheten att hyra tält och skapa en miljö helt anpassad efter egen smak och tycke.

Förutom de festlokaler i Stockholm som beskrivs på vår hemsida har vi även möjlighet att boka in andra lokaler om någon speciell önskas.

En förutsättning för att hyra lokal är att du beställer vår mat etc. Betalning sker sedan kontant eller mot faktura med betalningsvillkor 10 dagar netto.

Läs mer om våra festlokaler »

Miljöpolicy

Vi arbetar ständigt för att förbättra vår miljöpolicy. Vi på Annorlunda anser att arbete för en bättre miljö och en hållbar verksamhet är nödvändig för ett lönsamt företag.

Vi är medlemmar i Klimatpakten PLUS och arbetar aktivt för en bättre miljö genom inköp av råvaror, och produkter som framställts under goda etiska och ekologiska förutsättningar. Därav, i den mån det är möjligt, använder vi oss av ekologiska och närproducerade råvaror. Vårt kött kommer exempelvis från Rocklunda Gård, en sörmländsk familjegård. Kvalité för oss på Annorlunda handlar inte bara om den färdiga maten utan även om sättet den tillagas på och hur transporten sedan sker till kunden.

Vår erfarna personal hushåller med resurser genom att förhindra överflöd av råvaror. De minimerar även användningen av engångsförpackningar och onödiga plast- och icke-återvinningsbara produkter. Men de engångsartiklar vi trots allt använder är miljövänligt klassade.

Källsortering är en viktig del i vårt arbete och vi tar alltid hand om vårt avfall på ett ansvarsfullt sätt. En kontinuerlig diskussion förs med sophämtningsföretaget för att ständigt effektivisera sorteringen och hanteringen.

Trots att vi är beroende av våra lastbilar för leverans planerar vi alltid våra körningar i förväg för att minska körsträckan och med det minska utsläppen. Vår geografiska placering i Stockholm ger oss även en närhet till många av våra kunder. De lastbilar vi använder är miljöklassade och byts succesivt ut för att få in bättre bilar sett ur miljö- och säkerhetsperspektiv.

Vi prioriterar även leverantörer som arbetar för miljön samt produkter med minsta möjliga miljöpåverkan.

Vi stödjer även initiativet Hållbara Hav som arbetar för en hållbar utveckling av Östersjön! Vi är stolta över att årligen kunna sponsra detta initiativ och anser deras arbete mycket viktigt för en hållbar framtid för våra vatten.

hållbarahav

Gör en förfrågan Vi återkommer inom 24 timmar (mån-fre)


Vilka tjänster behöver ni?
Catering
Hyra lokal
Personal
  • Bifoga dina sparade favoriter*